cinta halal

assalamualaikum pembaca semua :)
hari ini wawa nak bercerita kisah cinta pulak . hehe . bukan kisah cinta wawa , tapi kisah cinta semua orang . wawa bukanlah orang yang arif benar tentang cinta ni . wawa sendiri pun kecundang dalam cinta . hurm . okeyy , lets start our story .

cinta bagi wawa bermaksud kepercayaan , kesetiaan , kejujuran dan keikhlasan . cinta ni jugak kita boleh bahagi kepada banyak perkara .cinta kita kepada Allah . cinta kita kepada Nabi . cinta kita kepada ibu bapa . cinta kepada pasangan kita . cinta ni murni sebenarnya . hanya kita ni yang bernama manusia yang merosakaan maksud cinta . masih banyak lagi yang wawa belum teroka tentang cinta . dan masih banyak lagi yang wawa tak faham pasal cinta .

zaman sekarang ni , ramai anak muda yang mula sedar tentang dosa maksiat . tapi tak kurang juga yang lupa da  buat2 lupa tentang dosa tu . alhamdulillah , bersyukur kepada mereka yang menemui jodoh mereka diusia muda . dapt mengelak daripada berlakunya zina . kalau boleh wawa pun nak sangat punya cinta yang halal . tapi , apakan daya . allah belum temukan lagi jodoh wawa . melihatrakan-rakan yang sebaya dengan wawa , yang dah punya keluarga , bahagianya mereka . melihat sepupu-sepupu yang dah berkawin , buatkan wawa rasa cemburu sangat tengok diorg . bukan sebab wawa terlalu excited nak kahwin , tetapi cemburu sebab mereka dapt bercinta dijalan yang betul . mereka dapat cinta yang halal . Allahuakbar , seronoknya .

melihat kakak2 senior yang dah kahwin , cemburu benar rasanya . teringin jugak nak punya cinta yang halal seperti itu . hanya mampu berdoa agar allah tunaikan niat wawa . tapi , orang kata , nak dapat cinta yang halal , kita kene cintakan allah dahulu . ya , betul ! cintakan allah dahulu , itulah cinta hakiki yang sebenarnya . insyaallah , wawa akan cuba jadi muslimah yang baik . terlalu banyak kekurangan diri ini disisi Tuhan Yang Maha Esa . penghijrahan seseorang itu juga bukan mudah untuk dilakukan jika kita tidak benar2 istiqamah . wawa rasa seronok dan terharu melihat seorang rakan wawa yang dah berubah . begitu ketara perubahannya sehingga berniqab sekarang . alhamdulillah :) moga dia akan teruskan niat murninya itu . wawa sebagai sahabat akan terus memberi sokongan . dan wawa sendiri memerlukan sokongan daripada kawan2 untuk benar2 istiqamah .

wawa suka nak berkongsi tentang seseorang yang wawa selalu jadikan contoh . seorang blogger terkenal , IRINIE NADIA . diusia yang muda , dia telah miliki semuanya . masyaallah , alangkah bahagianya dia . wawa doakan semoga dia akan terus bahagia sehingga ke jannah .



coretan kali ini bukan untuk menunjuk2 yang wawa terlalu sempurna . langsung tidak ! wawa menulis sekadar untuk mengingatkan diri sendiri dan buat semua rakan2 . semua ini motivasi diri untuk wawa sendiri . wawa nak pembaca semua dapat sesuatu daripada apa yang wawa tulis . insyaallah , wawa doakan yang terbaik untuk sahabat semua . sahabat-sahabat yang lain pun jangan lupakan doakan kejayaan wawa ye .
wallahua'lam :)

                                              *gambar ni sumber dari google :)

yang tulus ikhlas ,
mystorylikeadrama.

Comments

Popular Posts