setiap orang ada cerita tersendiri .

assalamualaikum sahabat-sahabatku sekalian :) ape khabar ?! hehe , rinduu laa kat you all ! ecehh !
you all tak rindu i kerr ?! hee ! soryy guys sebab lama tak update . sekarang ni nak update blog kene curi2 masa . tengah busy bat preparation utk final exam , theater musical lgi . memang sibukk sangat mak jemah nii . kalah menteri dahh . huu ! okeyy laa , now masuk cerita mengikut tajuk seperti tajukk diatas .

wawa cuma nak berkongsi apa yang wawa fikirkan apabila wawa tengok orang sekeliling wawa . esspecially biler wawa balik dari ipoh , wawa naik bas then naik tren . masa dalam bas , kita akan duduk dengan orang yang kita takk kenal . kalau kita ramah , kita tegur laa orang sebelah tuu . kalau tak ramah , buat dekk jee . tak baik sebenarnya buat macam tuu . sebaiknya kita tegurlaa . berbudi bahasa kan budaya kita . waktu wawa balik rawang , wawa naik bas sampai kl , then naik tren sampai rawang . masa dalam tren tuu wawa perhatikan semua orang yang ada kt sekeliling wawa . macam2 jee reaksi muka diorang . ad yang muram . ada yang happy . ada yang marah . mcam2 laa . so , wawa terfikir ,setiap orang pasti ada cerita masing-masing . dan cerita hidup kita takk akan berhenti walau sesaat pun sehingga kita mati . wawa sendiri pon ada cerita wawa yang tak akan ada penamatnya . dan , cerita kita tuu , hanya diri kita jee yang faham apa yang kita lalui . orang lain tak akan faham apa cerita kita . dan kita tak akan tau apa tanggapan orang bila kita cerita tentang kita pada orang lain . mungkin mereka akan suka , excited , sedih , menyampah pon ada . jadi , kita tak boleh nak anggap semua cerita kita orang suka dan faham . tanya diri sendiri dulu , adakah kita boleh memahami apa yang orang lain lalui ? am i ryte ?

so , kesimpulannya , setiap manusia itu cerita masing-masing yang orang lain tak mungkin faham seperti mana kita lalui . jangan suka-suka hati nak judge orang atas apa yang berlaku pada dia . dan setiap apa yang berlaku itu , pasti ada hikmah disebaliknya yang kita tak nampak dan tak sedar hikmahnya . jadi , bersabarlah melalui walau apa sekalipun cabaran dalam hidup ini . jangan berputus asa untuk meneruskan kehidupan diatas muka bumi ini . insyaallah .

itu sahaja coretan kali ini . ada masa wawa post story lagi okeyy :) bubye ! assalamualaikum .



Comments

Popular Posts